.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهردار و اعضای شورای شهر بابل بخوانند ؛
صورت مسئله را پاک نکنید ؛ انحلال« سازمان عمران » خجالت آور است !
شمال نیوز : خجالت آور تر آنکه شهردار براحتی در مصاحبه اش اذعان می کند می خواهیم به شهر کمک کنیم، این چه کمکی است که بدون تحلیل کارشناسی در حوزه مدیریت این مجموعه و بررسی ظرفیتهای موجود در آن راه حل را در انحلال یافته اید ؟!....
صورت مسئله را پاک نکنید ؛ انحلال« سازمان عمران » خجالت آور است !

شمال نیوز : در پی انتشار اخبار متعدد  و اظهارنظرهای بعضا غیرکارشناسانه مسئولان در مورد انحلال سازمان عمران شهرداری بابل مباحثی مطرح می شود که باید با دیده ای فراتر از آنچه که در پیش روی مخاطب قرار می گیرد به آن نگریست.

به گزارش شمال نیوز ، این روزها بحث انحلال سازمان عمران شهرداری بابل به شدت مورد انتقاد کارشناسان و افکار عمومی است و گاهی نفرت مردم از عملکرد شهردار و اعضای شورا را بدنبال داشته است .

مردم معتقدند انحلال سازمان عمران یک گام به عقب از سوی کبود و شورانشینان بابل است که بدلیل عدم توانمندی مدیریتی و نظارتی قصد چنین کاری را دارند .

از میان انبوه نقدها و دیدگاههایی که در رد انحلال احتمالی سازمان عمران شهرداری بابل به « شمال نیوز » رسیده است ، یکی از آنها را منتشر تا شاید تصمیم سازان در شهرداری و شورای بابل دست زا این اقدام نسنجیده خود کشیده و به نظر کارشناسان و افکار عمومی احترام بگذارند .

یک شهروند بابلی نوشت :

لزوم تشکیل سازمان های تابعه شهرداری بر هیچ فردی عموما پوشیده نیست و دقیقا با توجه به درک درستی که درسازوکار تشکیل این سازمانها ازجمله سازمان عمران شهرداری بابل وجود داشت چرا باید به جای رفتن به سمت تحلیل و بررسی مشکلات اینگونه مجموعه ها و استفاده از متخصصین بی طرف برای بهینه سازی و کیفی کردن خروجی سازمان با پاسخ های کلی و فرافکنی به افکار عمومی از موضوع اصلی که همان کیفیت بخشی خدمات به شهروندان است فرار کنیم.

آقای شهردار، رییس کمیسیون عمران و اعضای شورای شهربابل !

پاک کردن صورت مساله راه حل نیست!!!

در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور و به طبع آن شهرستان بابل از جهت اشتغال، کارآفرینی ، سرمایه گذاری و تولید ثروت مناسب نیست چرا سازمانی مانند عمران شهرداری که می تواند کارگشا و تولید ثروت و درآمد برای شهرداری بابل کند در مسیر انحلال قرار می گیرد؟(آیا أین مساله جز در سهل انگاری و عدم پاسخگویی شهردار ، رییس کمیسیون عمران و اعضای شورای شهر بابل ریشه دارد؟)

خجالت آور تر آنکه شهردار براحتی در مصاحبه اش اذعان می کند می خواهیم به شهر کمک کنیم، این چه کمکی است که بدون تحلیل کارشناسی در حوزه مدیریت این مجموعه و بررسی ظرفیتهای موجود در آن راه حل را در انحلال یافته اید ؟!

در سیستم مدیریت روز دنیا انحلال یک مجموعه، ریزش و اخراج نیروها دقیقا مصداق ضعف یک مدیر ناکارآمد است و انحلال سازمان عمران شهرداری بابل نشان بارز و تاکیدی بر ضعف مدیریتی شهردار بابل دارد آنجا که برخی از اعضای شورای شهر بر أین نکته در جلسات متعدد اذعان کرده اند.

آقای شهردار شما که در حدود یکسال مدیریتی خود در شهرداری بابل سه مدیر سازمان عمران تعویض کرده اید و نتوانسته اید خواسته های شهروندان بابلی و حتی خودتان را برآورده کنید و از روی بی کفایتی مدیریتی به دنبال آخرین راه و فرار از پاسخگویی درقبال عملکرد ضعیف مدیران و سازمان های تابعه راه چاره را در انحلال این سازمان یافته اید آیا فردا و فرداها هم با عدم مدیریت خود و سایر مدیران منصوب شما سازمان های دیگر شهرداری بابل را هم قرار است منحل می کنید؟ اصلا حالا که شهرداری بابل از ضعف مدیریتی شخص جنابعالی و نابسامانی شدید رنج می برد ، آنرا هم منحل کنید تا خیال همه جمع شود !

چرا با فرافکنی و استفاده از برخی واژه ها همچون کمک به شهربابل و شهرداری از اصل ضعف مدیریتی خود و مدیران درس نمیگیرید و به دنبال متخصصین این امر در درون شهرداری بابل و بیرون آن نمی روید و مساله را به درستی تحلیل نمی کنید تا باز چند وقت دیگر مجددا شما یا شورا و شهرداری دیگر سازمان عمران جدید دیگری را برپا کنید...

این خجالت آور است که شهردار، اعضای شورای شهر و علی الخصوص ریس کمیسیون مربوطه بدون کار کارشناسی ، تحلیلی، آماری، استفاده از نظرات متخصصین علم مدیریت و صنعت عمران و در آخر حتی دریافت نظرات اهالی سازمان عمران منجمله کارگران و کارشناسان فنی فقط به دنبال پاک کردن صورت مساله ضعفهای ناکارآمدی خودتان و مدیرانتان و انحلال سازمان هستید.
بنا بر  تحلیل عموم جامعه و متخصصین اگر درک درستی از واژه سازمان و به طبع آن تخصص مدیریتی داشتید به دنبال انحلال نمی رفتید.

در اوضاع کنونی انحلال سازمان عمران شهرداری بابل شاید از جهت مادی باری کوچک از دوش شهرداری بردارد و اما پاسخ بسیاری از سوالات مردم در مورد مباحث عمرانی همین نبود . مردم عملکردتان را در نابود سازی همین سازمان به شما گوشزد و پاسختان را هم از دریچه  افکار عمومی خواهند داد.

البته به دستگاه های نظارتی نیز توجه به این نکته گوشزدمی شود که با انحلال سازمان عمران راه مفسده باز خواهد شد و برخی این امکان را خواهند داشت تا با خرد کردن پروژه ها و تقسیم یک پروژه به چند پیمانکار همان خطراتی که برخی از اعضای شورای شهر در پروژه ورودی بابل از سمت موزیرج را بر سر زبانها انداختند محقق سازند که البته ورای امکان این گونه مفاسد ایجاد روابط بیشتر و حضور متعدد پیمانکاران در شهرداری ماننددهه های گذشته رونق بیشتری میگیرد و خود اعای شورای شهر و مسئولان بهتر می دانند که این موضوع یعنی چه....

البته رسانه ها و افکار عمومی منتظر هستند که ببیند اعضای شورای شهری که در تشکیل این سازمان عمران شهرداری بابل نقش و رای داشتند و امروز در شوراحضوردارند و برخی دیگر از اعضای شورا که ادعای تخصص در این حوزه را دارند به هوش می شوند و به دنبال یک کار تحقیقاتی و پژوهشی مناسب برای رفع مشکلات سازمان عمران می روند و در جهت بهره وری بیشتر آن در ابعاد مدیریتی و بهینه سازی سیستم اقدام می کنند یا غیر حرفه ای ترین، سهل انگارانه ترین و مسئولیت ناپذیرانه ترین کار ممکنه را در پیش خواهند گرفت و انحلال سازمان عمران را رقم خواهند زد.

کلام پایانی این نوشتار نصیحتی برادرانه به شهردار، معاونین شهرداری و اعضای شورای شهر استوار است و آنکه به جای انحلال و پاک کردن صورت مساله که حتما باعث جلوگیری از پیشرفت می شود و شهرداری بابل را در نظرگاه عمومی از شهرداری مرکز استان و شهرداری شهرهای همجوار کوچکترجلوه خواهد داد ، بر تغییر رفتار مدیریتی و استفاده از نظرات کارگران، کارشناسان و متخصصین داخلی شهرداری بابل توجه می دهیم که خود این افراد دلسوزترین فرد برای پیشرفت شهرو مجموعه خود هستند و در این شکی نیست که برای بهتر شدن اوضاع و جایگاه شغلی خود همه گونه همکاری و تلاشی را صرف می کنند.

اعضای شورای شهر و شهردار بابل بهتراست ، امروز به دنبال تولید هوای تازه در سازمان عمران شهرداری بابل باشیند و نشان دهند که  فقط نام و مدرک مهندس را یدک نمیکشند و در عمل هم با مهندسی معکوس در شرایط بحرانی یا تحلیل و تحقیق درست مدیریتی و استفاده از سیستمهای مختلف بهینه سازی سازمانها به مردم شهر کمک کنند مگر آنکه نفع شخصی بر خدمت عمومی ترجیح داده شود.

شهروندان فهیم بابل،  پرسنل شهرداری، رسانه ها و آیندگان قضاوت خواهند کرد. ....


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حيدري 4 بهمن 1397
آنچه مسلم است ايجاد سازمانهاي عريض و طويل در مجموعه شهرداري يک شهر نسبتا کوچک جز درد سر و ايجاد رانت براي يک عده خاص هيچ دردي از مردم را دوا نخواهد کرد و بايد اين اقدام شهردار را تحسين نمود و افرادي که در قبال اين سازمانهاي بلا مصرف نون به اسياب خويش ميريزند و داد و هوار سر ميدهند نترسيد و قدم استوار براي توسعه شهر برداشت .
رها 4 بهمن 1397
باید توجه داشته که سازمان ها فضایی تفریحی برای برخی نیروها و اتاق خلوت برخی اعضای شورا نباشد نظارت ناظرین در این زمینه بسیار کم است و جای بسیار تامل دارد
کارمند شهرداری 4 بهمن 1397
از اول هم گفته بودیم که کبود بدرد شهرداری شهری بزرگ مانند بابل نمی خوره . اعضای خلع شده شورا و حتی فعلی ها هم گوش نکردند .
سید 4 بهمن 1397
کبود به گوه مردم و کارکنان شهرداری ضعیف ترین شهردار تاریخ بابل است . پروژه های عمرانی شهر رها شده . ورودی های شهر خرابه است و کوچکترین خدماتی در شهر دیده نمی شود . حالا هم می خاد تعدادی آدم را بی کار کنه و مورد لعن و نفرین زن و بچه هاشون قرار بگیره . این آدم از مدیریت هیچی نمی فهمه
رامین 4 بهمن 1397
الکی جو ندید...اصلا کار اون سازمان چی بود! واقعا سازمانهایی هستن بلا استفاده...خب باید برچیده بشن... کار شهردار درست بوده.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.